KALİTE YÖNETİM BİRİMİ VE ÇALIŞMALARI
Kalite Yönetim Birimi
Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı tarafından Resmi Gazetede Yayınlanan Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik ve SKS ADSM/ADSH Rehberi, Döküman Yönetimi Rehberi ve ilgili diğer rehberlere uygun olarak; üst yönetim ve tüm personelin kalite iyileştirme çalışmalarında sorumluluklarının tanımlanması, kalite yönetim yapılanmasının oluşturulması, kalite iyileştirme çalışmalarının planlanması, yürütülmesi, koordinasyonu ve kalitenin sürekli iyileştirilmesinin sağlanması amacıyla merkezimizde Kalite Yönetim Birimi kurulmuştur.
Kalite Yönetim Birimi Çalışmaları
1-Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,
2- Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek,
3-Öz değerlendirmeleri yönetmek,
4-İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetmelidir
5-Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek,
6-Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi.) yönetmek,
7-Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak,
8-Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek,
9-Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak